درحال بارگذاری...

آفات پسته در فصل پاییز را چگونه مدیریت کنیم؟

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

آفات پسته در فصل پاییز را چگونه مدیریت کنیم؟


آفات پسته در فصل پاییز را چگونه مدیریت کنیم؟

مبارزه با آفات در فصل پاییز بایستی از مهر ماه آغاز گردد. در اين ماه بايد براي مبارزه با آفاتي مانند زنبورهاي مغزخوار پسته و شب پره خرنوب در باغ اقدام كرد.


مديريت مبارزه با زنبورهاي مغزخوار پسته

اعمال مديريت صحيح در باغ ها و مراحل فرآوري پسـته تـأثير قطعـي در كنتـرل ايـن آفـات دارد. انجام  اقدامات زیر جهت مدیریت این آفت در فصل پاییز پیشنهاد میشود :

  1. در زمان برداشت محصول، ميوه هاي پسته بطور كامل از درختان چيده شوند.
  2. پسته هایی كه احتمال آلودگي در آنها وجود دارد براي مراحل فرآوري بـه منـاطق غيرآلـوده حمـل نشود.
  3. ضايعات پسته در ترمينال های  فرآوری و در سطح باغ ها يا فضای باز انباشـته نشـود، زيـرا دانـه هـای آلوده به اين آفات معمولاً در ضايعات فرآوری پسته وجود دارد. بنابراين ضرورت دارد اين ضايعات به طريق مناسب از بین بیروند.
  4. با توجه به اينکه خسارت زنبور طلايي مغزخوار پسته در نسل اول که با تغذيه لارو اين آفـت از جنـين پسته، باعث لکه دار شدن و سياه شدن و خشک شدن ميوه پسته مي گردد و در ادامه لارو هايي که بعد از رشد اوليه مغز به لپه ها حمله مي کنند رشد خود را کامل مي کنند و به حشره کامـل تبـديل مـي شـوند و باعث ايجاد نسل بعدي مي گردند. بنابراين برداشت زود هنگام و جمع آوري و از بین بردن پسـته هـاي آفت زده روي درخت در اين مرحله و قبل از خروج حشرات کامل تابستانه باعـث کـاهش جمعيـت ايـن آفت و همچنين باعث كاهش خسارت نسل دوم اين آفت مي گردد.
  5. با توجه به بيولوژي اين دو آفت و اينكه مدت طولاني از زندگي آنها بصورت لارو درون ميوه هـاي آلوده و باقيمانده در روي درختان پسته و ريخته شده در كـف بـاغ سـپري مـي گـردد. بنـابراين مبـارزه شيميايي با مرحله لاروي آفت، امكانپذير نيست. همچنين مبارزه شيميايي با حشرات كامل اين آفت با موفقيت كامل همراه نمـي باشـد.
  6. جمع آوري ميوه هاي باقي مانده روي درخت و کف باغ درطول پاييز و زمستان، و سـوزاندن آنهـا بـه طوري که عمليات جمع آوري و سوزانيدن ميوه هاي آلوده حداکثر تا اواخر اسفند خاتمه يابدايـن روش مبارزه فوق العاده موثر است به شرط آن که کليه ميوه هاي بـاقي مانـده در بـاغ، جمـع آوري و مبـارزه در يک منطقه به صورت همگاني انجـام شـود.


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


آفات پسته پهپاد سیرنگ پهپاد کشاورزی مبارزه با آفات شرکت سیرنگ کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

پونه گیاهی با خصوصیات دارویی

آیا میدانید پونه معروف به خاصیت آرام‌بخش خود است که می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند؟ آیا میدانید این گیاه می‌تواند مشکلات مربوط به اسپاسم عضلات را کاهش دهد و به بهبود عملکرد معده کمک کند؟ پونه به عنوان یک گیاه درمانی در تهیه چای‌ها، عصاره‌ها و حتی مراهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه...

ادامه مطلب »

استفاده از داده‌های بزرگ در به...

آیا میدانید نقش داده های بزرگ در کشاورزی هوشمند چیست؟ نقش کشاورزی هوشمند چیست؟ نتیجه‌گیری: استفاده از داده‌های بزرگ در کشاورزی هوشمند می‌تواند بهبود تصمیم‌گیری‌ها و بهره‌وری منابع را تضمین کند. با تحلیل و استفاده از این داده‌ها، کشاورزان و متخصصان می‌توانند تصمیم‌های بهتری در زمینه کاشت، مراقبت و...

ادامه مطلب »

ریشه درختان میوه

وسعت رشد عرضی ریشه ها معمولا در حدود سایه انداز درخت بوده اما عوامل دیگر همچون میزان رطوبت توع بافت خاک مواد غذایی خاک و نوع پایه می تواند در گستردش عرضی و عمقی ریشه تاثیر داشته باشد.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116